Albert Costa Marcé

Directiu Públic Professional. Gestió de persones i equips. Màrketing i comunicació.

Parlem?

Una trajectòria al servei de les persones i de les institucions

Albert Costa Marcé és directiu públic, professor universitari i especialista en màrqueting i gestió d’equips, amb una sòlida trajectòria en gestió pública, lideratge institucional i comunicació. La seva formació és àmplia i transversal: Doctor en Dret, Economia i Empresa per la Universitat de Girona; Executive Master in Public Administration per ESADE; programa Leadership Principles a Harvard Business School; llicenciatures en Psicologia, Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Grau en Comunicació; estudis en Màrqueting Internacional per ESIC; Màster en Teràpia Familiar i en Iniciació a la Recerca en Psiquiatria i Psicologia Mèdica per la UAB, on també ha obtingut la Suficiència Investigadora.

Ciudad de Olot
Grupo de trabajadores reunidos

Lideratge d’equips orientat a resultats i persones

Des del setembre de 2025 és gerent de l’Ajuntament d’Olot, amb l’objectiu d’impulsar l’organització municipal amb visió estratègica i vocació de servei públic. Anteriorment, durant sis anys, va ser gerent del Consell Comarcal del Baix Empordà, dirigint una plantilla de 400 persones i 36 municipis, amb especial èmfasi en la modernització, l’eficiència i la proximitat institucional.

Paral·lelament, és professor associat a la Universitat de Girona i col·labora amb pimes i entitats privades en projectes de gestió de persones i comunicació, combinant rigor acadèmic i experiència pràctica. El seu compromís se centra a fomentar institucions basades en valors.

“He tingut l'oportunitat de col·laborar amb l'Albert en projectes de desenvolupament estratègic del territori. Per a mi l'Albert és un referent professional perquè coincideixen en ell 4 màximes de la professionalitat: Esperit emprenedor, sempre en continua maduració d'idees; Passió, perquè creu en allò que fa; Rigor, a la cerca de la qualitat òptima; Aprenentatge continu, pel gust pel coneixement però, sobretot, per evolucionar en les seves responsabilitats.  És per això que l'Albert és d'aquells professionals dels que t'agrada envoltar-te, suposa tot un repte! Albert, espero properament poder tornar a col·laborar amb tu!”

 

Carol Lorenzo Garcia

Directora d’Orientació Professional a Barcelona Activa

“Vaig coincidir amb l'Albert durant la meva etapa al Consell Comarcal, en el marc de projectes estratègics i innovadors del territori. És una persona generosa i inspiradora, de la qual sempre es pot aprendre. Destaca pel seu tracte respectuós i proper amb tothom, així com per la seva gran capacitat per entendre què necessita una organització per funcionar bé. La seva empatia, visió i generositat amb les altres persones mereixen reconeixament i, conjuntament amb el seu perfil de molt bon comunicador, són actius clau per assolir objectius ambiciosos i sostenibles.”

 

Katarzyna Watras

International Business Development

“L'Albert és un dels millors professionals al qual he tingut el gust de treballar. Es un excel·lent comunicador, gestor i dinamitzador de grups de treball. Es un emprenedor en sèrie, i un treballador incansable. A mes d'una excel·lent persona!”

 

Quim Gudayol

Entre emprenedors i startups a Nexes, AltaMar, UdG, UVic i Girona Next.

Claus per liderar amb impacte i claredat

Es combina direcció pública professional, gestió de persones i comunicació estratègica per impulsar organitzacions més eficients, humanes i transparents. S'integra visió estratègica, lideratge amb valors i missatges que connecten.

DIRECCIÓ PÚBLICA

L’Albert Costa, com a gerent de l’Ajuntament d’Olot, exerceix un lideratge estratègic, humà i innovador que impulsa una administració àgil, coordinada i transparent. La seva gestió, basada en dades i valors, aposta per l’eficiència, el treball en equip i el servei públic de qualitat.

Saber-ne més

PERSONES

Consultoria i formació en gestió de persones amb un enfocament psicològic, organitzacional i directiu, potenciant equips més cohesionats, eficients i humans. Treballa àrees com el lideratge, la captació de talent, el benestar laboral i la formació en competències clau.

Saber-ne més

COMUNICACIÓ

Ajuda a PIMES i institucions a comunicar amb claredat, coherència i impacte, combinant estratègia de direcció i eines d’intel·ligència artificial. El seu enfocament transforma la comunicació en una inversió rendible que reforça la identitat, genera confiança i connecta amb el públic ideal.

Saber-ne més